آموزش رفع ارور های نرم افزار Adobe Creative Cloud

آموزش رفع ارور های نرم افزار Adobe Creative Cloud

 

Adobe Creative Cloud یکی از نرم افزار های شرکت ادوبی محسوب می شود که بروی دیگر نرم افزار های این شرکت که شما بروی کامپیوتر خود نصب می کنید ، مدیریت دارد ، مخصوصا در خصوص فضای ابری . این نرم افزار معمولا پس از نصب یکی از نرم افزار های شرکت ادوبی مثل Adobe Premiere Pro ، Adobe XD و یا Adobe Photoshop بصورت خودکار نصب می شود .

شما با اجرا کردن این نرم افزار می توانید نرم افزار هایی که بروی سیستم خود نصب کردید را مشاهده کنید و آنها را حذف ، آپدیت و یا نصب کنید . اما متاسفانه چون کشور ایران جز کشورهای تحریم شده است ، ما برای نصب و وارد شدن به این نرم افزار ممکن است به مشکلاتی برخورد کنیم . به همین خاطر در این پست سعی کرده ایم که چندین روش مختلف را مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانیم این مشکلات را حل کنیم .

پس اگر با این نرم افزار در حین انجام امور مختلف ، به مشکل و یا ارورهایی برخورد می کنید ، این پست را بصورت کامل تا انتها مطالعه کنید و آنها را انجام دهید .

پیشنهاد می شود : آموزش نصب فتوشاپ Cs6

تعمیر کردن Adobe Creative Cloud

اگر در اجرا کردن نرم افزار به مشکل برمی خورید ، می توانید آنرا تعمیر کنید ، تا نرم افزار به حالت اولیه خود برگردد . پس از آن به راحتی می توانید وارد نرم افزار شوید . برای تعمیر کردن نرم افزار کافی است در ابتدا وارد Control Panel ویندوز خود شوید . پس از آن ، آدرس Programs > Programs and Features را طی کنید . در لیست نرم افزار ها Adobe Creative Cloud را پیدا کنید و بروی آن دابل کلیک کنید .

پس از انجام اینکار ، برای شما پنجره ای نمایان خواهد شد که باید بین گزینه های Uninstall و Repair ، یک مورد را انتخاب کنید . در این قسمت شما باید گزینه Repair را انتخاب کنید و اگر از شما در مورد اطمینان کار سوال شد ، باید آنرا تایید کنید تا نرم افزار تعمیر شود .

روند تعمیر نرم افزار شبیه به هنگام نصب نرم افزار است . آنها را انجام دهید تا نرم افزار تعمیر شود . پس از اتمام مراحل نصب ، سیستم خود را یکبار ریستارت کنید و بررسی کنید که آیا مشکل حل شده است یا خیر !

پیشنهاد می شود : چگونه جوش های صورت را در فتوشاپ از بین ببریم ؟

حذف و نصب دوباره Adobe Creative Cloud

اگر با انجام روش قبلی مشکلتان حل نشد ، می توانید با حذف و نصب دوباره آن ، مشکلات را حل کنید . برای اینکار مانند روش قبلی ، در ابتدا وارد Control Panel ویندوز خود شوید . پس از آن ، آدرس Programs > Programs and Features را طی کنید . در لیست نرم افزار ها Adobe Creative Cloud را پیدا کنید و بروی آن دابل کلیک کنید .

پس از انجام اینکار ، برای شما پنجره ای نمایان خواهد شد که باید بین گزینه های Uninstall و Repair ، یک مورد را انتخاب کنید . اینبار باید گزینه Uninstall را انتخاب کنید و آنرا تایید کنید تا نرم افزار برای شما حذف شود . پس از آن مجدد فایل نصبی نرم افزار را اجرا کنید و آنرا مجدد نصب کنید . پس از بررسی کنید که آیا مشکلات با حذف نرم افزار حل شده یا خیر !

تغییر نام پوشه OOBE نرم افزار Adobe Creative Cloud

یکی از مشکلات اساسی و مهمی که اکثر افراد با آن روبرو هستند ، مشاهده ارور Installer Failed to Initialize در حین نصب محصولات ادوبی است . بهترین راه برای رفع این ارور ، تغییر نام پوشه OBE به OBE.old است . برای انجام این کار کافی است آدرس زیر را دنبال کنید .

C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe

در آنجا به دنبال پوشه OOBE بگردید . روی آن راست کلیک کنید و گزینه Rename را انتخاب کنید و نام OBE.old را برای آن انتخاب کنید . حال مجدد وارد نرم افزار شوید و ببنید که آیا مشکل حل شده است یا خیر .

پیشنهاد می شود : چگونه سرعت کار خود را در نرم افزار فتوشاپ افزایش دهیم ؟

استفاده از ابزار Adobe Creative Cloud Cleaner Tool

اگر با انجام روش های بالا مشکلات حل نشد ، می توانید با استفاده از ابزاری که توسط خود شرکت ادوبی معرفی شده است ، مشکلاتتان را حل کنید . برای استفاده از نرم افزار کافی است ابتدا نرم افزار را از طریق این لینک دانلود کنید و پس از دانلود آنرا بصورت Run as Administrator اجرا کنید .

پس از اجرا کردن نرم افزار ، شما برای انجام هر کاری باید عدد مربوط به آنرا انتخاب کنید . مثلا اگر می خواهید تمام اطلاعات و نرم افزار های مربوط به Adobe را حذف کنید، عدد ۱ و اگر می خواهید فقط اطلاعات مربوط به Adobe Creative Cloud را از بین ببرید، عدد ۴ را تایپ کرده و سپس Enter را بزنید. اگر انجام مراحل نرم افزار با موفقیت انجام شود ، باید با عبارت Adobe Creative Cloud Tool completed successfully روبرو شوید .

پس از انجام این کار نرم افزار و فایل های مربوط به آن به صورت کامل پاک خواهند شد و شما باید مجددا نرم افزار را نصب کنید و بررسی کنید که آیا به مشکل برخورده اید یا خیر .

Amir

تولید محتوا ، Ux/Ui

دیدگاه کاربران ...

  1. توسط Masoomeh

    سلام ، من هم فتوشاپ هم ایلستریتورو دارم ، زمانی که فتوشاپ رو اجرا میکنم همین ارور ادوبی میاد برام ، مراحلی که گفاید رو ولی نمیتونم طی کنم ، چون اصلا کریتیو کلود برام نصب نیست

  2. لطفا قبل از ارسال سئوال یا دیدگاه سئوالات متداول را بخونید.
    جهت رفع سوالات و مشکلات خود از سیستم پشتیبانی سایت استفاده نمایید .
    دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاه خود را بیان کنید

جدیدترین محصولات